Arquitecturas Rehabilitadas de Galicia Proxecto ARGA
Galego

Blog

Novos usos para a ‘fábrica da luz’ de Segade

Por Nerea García, para La Voz de Galicia.

Por Xurxo G.G., para Faro de Vigo.


Caldas de Reis recupera a súa fábrica da luz tras unha década de loita.


O Concello tratará de impulsar o turismo industrial coa recuperación da antiga central de Segade.


El Concello de Caldas de Reis presentó el pasado lunes la compra definitiva de las ruinas y el terreno de la antigua central hidroeléctrica de Segade, situada en la parroquia de San Andrés de César, a dos kilómetros del centro urbano. Tras más de una década de negociaciones con Gas Natural Fenosa –anterior propietaria– el terreno que conforma la conocida como Fábrica da Luz pasó a manos públicas: Serán máis de corenta mil metros cadrados dispoñibles para todos os caldenses porque aos trinta e sete mil da fábrica engadiráselle un sobrante de vía pública próxima á N-640, destacó Rey, que recalcó que se sentía un privilexiado por conseguir uns terreos onde se sitúa un emblema da modernidade industrial da comarca.

Pese a que la iniciativa nació como una aspiración municipal, la Diputación de Pontevedra colaboró activamente financiando la compra a través del Plan Concellos 2017. La presidenta Carmela Silva confirmó que la Diputación apoyará a Caldas para convertir la finca de Segade en un referente turístico no solo en Caldas o en la comarca, sino en la provincia de Pontevedra como mínimo. Recuperaremos la fábrica y la finca. Le daremos valor a ese espacio que tiene unas potencialidades enormes, destacó la regidora provincial.

El alcalde del municipio, Juan Manuel Rey, ligado al proyecto dende o minuto cero, aseguró que el largo y tortuoso proceso de adquisición supuso a persecución dun soño.


Un proyecto de futuro

Satisfecho con la recuperación del que fue un emblema de modernidad para la comarca, Rey afirmó que la puesta en valor de este espacio histórico lo convertirá en un referente turístico. Sin embargo, el alcalde no quiso entrar en profundidad respeto a los usos futuros, ya que aseguró que será necesario o consenso de tódolos grupos políticos. Isto ten que ser decidido entre todos, e para eso hai que poñernos en mans dos que saben. O uso dos edificios está aínda por elexir, destacou.

Por su parte, la presidenta de la Diputación, Carmela Silva, insistió en que este hecho vai transformar a historia de Caldas. Enfocado como unha gran aposta de futuro la presidenta defendió el proyecto como una gran oportunidad de impulsar el turismo industrial en la provincia de Pontevedra, una rama que no se ha potenciado todavía y que considera que atrae a los que buscan un tipo de turismo con máis valor engadido.

Con todo, el alcalde avanzó algunos detalles del proyecto como la participación de profesionales de la talla de Javier Piñeiro o la paisajista Isabel Aguirre, así como su voluntad de contar con la Escola de Canteiros y O Areeiro. Temos un borrador do convenio que non creo que se ralentice. Dende logo, non invadirá demasiado a seguinte lexislatura, anunciaba el regidor municipal.